PROVINCIERAADSLID RIK SOENS WIL TOERISTISCHE TROEVEN VAN PROVINCIE IN DE KIJKER ZETTEN TIJDENS DE VLAAMSE WIELERWEEK

dinsdag, 28 november, 2017

Met de wielerwedstrijden Kuurne-Brussel-Kuurne, Gent-Wevelgem, de driedaagse van De Panne, de E3-prijs in Harelbeke en Dwars door Vlaanderen vinden op 10 dagen tijd telkens weer topevenementen plaats in onze provincie.

Dat de provincie vanaf 1 januari 2018 geen bevoegdheid meer heeft rond sport en sportbeoefening, mag volgens provincieraadslid Rik Soens de provincie niet tegenhouden in die week toch aanwezig te zijn in de berichtgeving. Integendeel zelfs. Hij vroeg de deputatie tijdens de budgetbesprekingen om extra communicatiemiddelen in te zetten.

In eerste plaats vanuit promotioneel oogpunt: om de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid van onze provincie extra in de verf te zetten.

Maar ook in de hoop dat de beleving van de koers, die al heel groot is in de streek, nog intenser te maken waardoor de organisatoren die toch vaak kijken wie de hoogste bieder is, de huidige parcoursen, met traditionele start- en aankomstplaatsen in onze provincie verder willen en blijven behouden.

Promotioneel zijn dergelijke evenementen waar zowel de nationale als internationale pers massaal aanwezig zijn van goudwaarde om de provincie West-Vlaanderen in de kijker te zetten. Provincieraadslid Soens ziet dan ook vooral een rol voor Westtoer weggelegd op die momenten: via aanwezigheid langs het parcours en de verspreiding van mooie beelden uit onze provincie kunnen ongetwijfeld heel wat mensen overtuigd worden een volgende vakantie in West-Vlaanderen te boeken. Bijkomend zal het dan ook belangrijk zijn om ook de actieve fietsbeleving nog verder uit te bouwen zodat mensen van dichtbij en veraf in de voetsporen kunnen treden van hun wielerhelden.